diumenge, de desembre 16, 2007

Sense criteri

. diumenge, de desembre 16, 2007

Fa alguns dies que intento resoldre l’enigma que em plantejava el correu electrònic amb el qual m’han convidat a participar en l’antologia de la catosfera literària que publicarà l’editorial Cossetània. Em va deixar aclaparat perquè em demanen el millor apunt d’aquest blog. Un problema difícil de resoldre perquè triar el millor apunt implica, abans que res, establir un criteri que determini quin podria ser el millor apunt i, a partir d’aquí, comparar, descartar i triar. Però, quin criteri? ¿Caldria, encara abans de tot, establir una mena de metacriteri per discernir quin criteri podria ser el millor per determinar quin seria el millor apunt? Al final he decidit elevar l’enigma a la categoria de misteri i tenir fe en la memòria.

He recopilat els apunts que avui recordo haver publicat amb satisfacció, amb el benentès que rellegir-los ara ha fet que l’aital satisfacció s’esvaeixi en la major part dels casos. Entre els que encara m’agraden, han quedat set finalistes:
Acabo d’enviar un correu electrònic amb la meva tria final. No sé si és el millor o no; sé, però, que m’agradaria escriure més apunts així.


[Gràcies Eduard, Amu Daria em sembla un blog magnífic.]

12 comentaris:

subal ha dit...

Espero que hagi estat La força de la gravetat.

Toni Ros ha dit...

Jo ja sé quin ha estat....

Biel Barnils Carrera ha dit...

A mi també em va costar MOLT fer la tria, Llibreter, tot i que vaig voler anar per feina per no pensar-hi massa. I més en el meu cas on sempre dic que el millor de la Tinta xinesa són els comentaris que deixa la gent. No és falsa modèstia, malpensats! Potser l'any que ve podríem fer una antologia dels millors comentaris que tenen les entrades dels blogs?

el llibreter ha dit...

Benvolgut Subal, sé que Toni mantindrà el misteri fins que toqui desvelar-lo.

És cert, Biel. En més d'una ocasió ni tan sols he intervingut perquè les meves paraules serien ben pobres en comparació amb les intervencions dels internautes. Molt bona idea. Potser els organitzadors encara serien a temps d'incloure-hi alguna cosa.

Salutacions cordials.

Anònim ha dit...

El primer és molt bo i breu ;)

SU ha dit...

Quin ensurt en llegir el teu títol del post, Llibreter! "Sense criteri" és bastant exclusiu de les de Llegeixes o què?!

Ai! Ja ens hem recuperat! Qualsevol dels textos serà interessant, tant se val!

Fins aviat!

El tàndem

Toni Ros ha dit...

Biel: lamento que el teu comentari sobre els comentaris no pugui ser compartit per alguns pseudoblogaires anticlavegueres.... ¿T'imagines com viuríem sense clavegueres?

el llibreter ha dit...

Gràcies rmf, celebro molt que t’agradi, de debò!

El principal motor del blog és la manca de criteri, SU. SI tingués les coses clares sobre llibres i sobre el món de l’edició, la cosa seria molt diferent. Crec.

Estic d’acord que els comentaris són molt importants als blocs, Toni. Ara bé, l’enllaç que has deixat cap a l’apunt del teu blog demostra que la conversa no es limita a una sola eina —com podria ser activar o no l’opció dels comentaris— sinó a un conjunt d’eines que permeten la interacció amb tots els formats del 2.0 com wikis, youtube, myspace, blogs, etc. És com posar molts o pocs enllaços o no posar-ne cap: al cap i a la fi, el medi és internet i qualsevol internauta disposa de suficients eines per navegar-hi.

Salutacions cordials

aristocrataiobrer ha dit...

a mi el que m'agrada més és el de Llibres secrets.

Els meus segur que estan en aquest grup.

el llibreter ha dit...

Moltes gràcies, aristòcraiobrer. Per cert, enhorabona pel teu blog: m'agrada molt.

Salutacions cordials.

El veí de dalt ha dit...

Llibreter,
em sembla que l'enllaç de l'"Assaig.." no xuta. De la resta em quedo amb "Llibres secrets", però tots són molt bons.

el llibreter ha dit...

Gràcies, benvolgut veí. Ara entenc l'acudit d'RMF!!! No me n'havia adonat. Ara que l'he "xutat" ja no deu ser ni tan breu ni tan bo ;-)

Salutacions cordials.