divendres, d’octubre 12, 2007

Gent explicant-se contes

. divendres, d’octubre 12, 2007

La frase d'Isabel Martí, editora de La Campana, ha fet fortuna: "Una de les coses que més impressionen de la Fira és veure milers de persones explicant-se contes".

[Afegit el diumenge dia 14 d'octubre]

Al final no he pogut utilitzar gaire la sala de premsa de la Fira del Llibre de Frankfurt. Els teclats eren tots anglesos, sense accents, i copiar i enganxar les paraules accentuades o amb dièresi o amb ela geminada de Google demanava una paciència que havia gastat del tot el primer dia.

La sala de premsa està al costat de l’espai on els agents literaris reben les ofertes de drets. Lota Torrents ho explica molt bé a Vilaweb Lletres. Divendres em vaig detenir a enregistrar aquest vídeo: centenars de persones explicant-se contes. Dos policies van interrompre el primer enregistrament. Certament la meva postura era força sospitosa: ajupit, manipulant un aparell que emetia llumetes en un dels centres estratègics de la fira... per sort, vaig saber explicar-me, vaig mostrar l’acreditació de premsa i em van deixar fer.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt interesant, pero ho es més el crit al cel dilluns de 7 a 8 a http://www.radiosantquirze.cat/

Si no enviue-nos un e-mail a http://www.radiosantquirze.cat/

Anònim ha dit...

Llibreter, ens podrieu fer un llistat de lo millor de la literatura catalana actual, sigui en autors o en títols concrets?

Júlia ha dit...

És que ja ho deia aquell poeta castellà, ara una mica oblidat, 'que la cuna del hombre la mecen con cuentos'...

ea! ha dit...

o intentant encolomar "cuentos"

descansi bé despres de la frankfurtiada sr.llibreter

el llibreter ha dit...

Benvolgut Jordi: no. Podria dir-te quins són els que més m'agraden, però no tinc un coneixement exaustiu de la literatura catalana actual i seria incapaç de dir quins són els millors ni perquè.

La cosa que més m'ha agradat de La descomposició de la llum és precisament la teva fascinant capacitat d'explicar històries des del punt de vista dels personatges. N'he d'escriure alguna cosa Júlia: m'ha agradat molt.

La feina de Frankfurt continua demà, Ester: enviar i rebre mails per lligar converses de la fira, catàlegs, visitar pàgines web, emetre comandes, parlar amb els companys de les coses que he trobat...

Salutacions cordials.