dimecres, d’octubre 10, 2007

Ets gran, Quim

. dimecres, d’octubre 10, 2007

Anar a la sala de premsa i acreditar-me com a blogaire amb una molt breu descripció de l'activitat del blog i les col·laboracions. Barallar-me amb el teclat i copipastejar accents i punts volats.

El frec de la tela que oneja al vent evoca un mar on sura la paraula «paraula». Era de nit. Quim Monzó acabava d'explicar-nos un conte brillant. Ha rebut una ovació inusual en els tradicionalment ensopits discursos inaugurals. Josep Montilla ha estat avorrit i valent. Tan sols li ha mancat mentar la bicha: Països Catalans. Després de fer una llambregada a l’exposició que ha de mostrar la cultura catalana a l'univers, descanso a la barana de Forum de la Fira del Llibre de Frankfurt i la instal·lació de Perejaume em regala simplicitat i calma.


Abans, al matí, una passejada pels carrers de Frankfurt. Recordar la primera vegada, fa dos anys, i la sort que tinc que ara m'acompanya un altre Gran Mestre Llibreter amb qui aprenc noms i rostres. I abans d'abandonar aquest teclat estrany, no em puc estar de recordar la magnífica exposició dedicada al llibre d'artista visualkultur.cat, el catàleg de la qual ja es pot trobar a les llibreries.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Sí, senyor, un molt bon paper.

Ara a veure què diuen, els de l'ala espanyolista de La Vanguardia, els que han anat fent mullader amb la cosa del castellà. Quina vergonya.

SU ha dit...

Passa-ho bé, Llibreter!

I escriu i explica'ns la fira amb els teus ulls, amb les teves "paraules".

Et llegim, com sempre.

Les de Llegeixes o què?!

Francesc Puigcarbó ha dit...

A passar-s'ho bé, ja quedem aquí uns quants escriptors de guardia.

Anònim ha dit...

Tot el tema de la Fira de F em sembla molt bé. Res a dir del fet que es doni a conèixer la nostra cultura i que els editors hi fagin l'agost. Però m'acosto a la meva llibreria habitual, tot demanant ´'últim llibre del Toni Mollà, i em diuen "AH!! d'edicions Perifèric? Tenim problemes de distribució i potser tardarà un mes. Vergonyós.

el llibreter ha dit...

Gracies a tots per la visita. La cosa que m'ha preocupat mes es aixo de Periferic edicions: tenen una distribuidora molt bona a Catalunya i m'estranya molt que t'hagin dit que trigarien un mes.

Perdoneu pels accents i les dieresis, a veure si trobo un teclat en condicions per penjar algun apunt firal.

Salutacions cordials.

Jaqme ha dit...

És que sóc el darrer gran escriptor viu que no ha anat a Frankfurt?
O és que sóc el més desconegut?

Anònim ha dit...

jo també estic al frankfurt... però al de la cantonada del meu barri... fan unes salxitxes més bones...mmmmm
felicitats, llibreter!

Jaqme ha dit...

Repensant el meu comentari anterior m'he fet llàstima.
En fi, que et volia dir que jo també crec que el discurs va ser brillant. L'he reenviat a molts amics!
Alerta als vampirs-editors, i si signes res que et donin més d'un 10 per cent de les vendes de cada llibre! Això és sort.

el llibreter ha dit...

He vingut a comprar, Jacme! Puc dir ufanós que he rebutjat totes les ofertes —de fet una oferta i dues insinuacions— que he rebut per publicar aquest bloc en paper. Cap d'elles a Frankfurt, lògicament.

Benvolgut anònim: anar a frankfurt i no tastar la pintoresca varietat de salsitxes és un pecat imperdonable.

Salutacions cordials.