dilluns, de febrer 05, 2007

Dos anys

. dilluns, de febrer 05, 2007

— Autor, autor!
— Digues, Llibreter.
— No t’oblides d’una cosa?
— Me n’oblido de moltes, la veritat. A veure quina una et passa ara pel cap virtual.
— Res... el passat divendres, dia 2 de febrer, vaig fer dos anys!
— Un moment: jo em pensava que no t’agradaven gaire els aniversaris ni les efemèrides.
— Però això és diferent: era el meu aniversari!
— Ara ja és massa tard, no trobes? Què en pensarà la gent?
— Doncs que estàs tan despistat com sempre, que no segueixes gaire l’actualitat, que et deixes moltes coses per comentar, etc.
— Et noto una mica empipat.
— És que em tens una mica abandonat.
— És que faig altres coses, a banda de ser llibreter i de llegir una mica, saps?
— Però és que jo només existeixo si m’escrius. I hi ha molts temes que hauria volgut comentar.
— Em sap greu. Potser tens raó. Potser és que no puc opinar sobre totes les coses que tenen a veure amb els llibres. Tampoc no voldràs que et faci dir massa foteses, oi?
— No et demano que et converteixis en un grafòman de la nit al dia.
— Igualment, després de dos anys, crec que ja t’he escrit la part essencial dels temes que més m’interessen: sobre la bibliodiversitat, sobre la lectura, sobre la llibreria...
— Home, l’informe aquell sobre la presència del llibre en català a les llibreries mereixia un apunt, no trobes?
— Uffff! Massa complex i massa emprenyador. Potser més endavant.
— Hi ha també alguns llibres que mereixen un bon comentari i encara no t'hi has posat.
— Hi ha molt de temps per endavant. També he de tancar la sèrie d’apunts dedicada a Pierre Michon i altres coses que tinc pendents. Però, de tant queixar-te, tu també oblides algunes coses.
— Com ara què?
— Has sortit als papers. Dos articles al Cultura/s i un altre que encara t’he d’escriure per Sant Jordi.
— Doncs sí, aquí tens raó. La col·laboració de Nadal, sobretot, va quedar molt maca.
— Recorda també que l’apunt sobre el preu únic, o preu fix, va circular força pel correu electrònic. Em va arribar a través de tres llibreters diferents.
— Sí que fa goig el reconeixement dels col·legues! Ep! No oblidis els correus d’alguns editors i escriptors o els llibres que t’han arribat a la bústia de correus.
— Per tant, no pots queixar-te de la falta de reconeixement, oi? Així, en general.
— No, no em queixo. Aquí tens raó. Fins i tot hi ha hagut una mica de rebombori inesperat. Allò del Saló del Llibre de Barcelona, per exemple.
— Sí, una excepció. En general t’he escrit força positiu. No t’he ficat en gaires afers tèrbols.
— Cert, cert. Però m’agradaria que em deixessis contestar més sovint els internautes que escriuen comentaris.
— Ja saps que això no sempre és possible. Mai no escric res des de la feina i sovint, simplement, no sé què contestar. També m’agrada que les visites tinguin l’última paraula. No sóc amic de les conclusions.
— No hi estic gaire d'acord. Tu manes, però. Tornem, si m'ho permets, al començament. Tinc dret a emprenyar-me: dos anys!
— Perdona per l’oblit. De fet, em pensava que l’aniversari era avui dilluns, dia 5.
— Sí que anem bé!
— Ni que sigui una mica tard, per molts anys, Llibreter!
— Per molts anys, autor!

24 comentaris:

miquel ha dit...

Per molts anys, llibreter... i autor.

el llibreter ha dit...

gràcies, Pere.

Espero que en Subal no se m'emprenyi per estrafer els seus diàlegs amb l'amo.

subal ha dit...

-Jejejeje
-Li dius tu o li dic jo?
-Els dos alhora. a la de tres, eh?
un
dos
tres
-Felicitats llibreter!! Hem portat un regalet.

Espectacular Anàlisi Global de l'Assumpte.

Salut i per molts post!

Anònim ha dit...

Felicitats, llibreter!
Per molts anys!!
Ho celebrarem dijous... oi?

tina vallès ha dit...

Vinga, cap al tercer! L'enhorabona.

Ferran Moreno ha dit...

Felicitats, Llibreter. I com diu la Tina, vinga, cap al tercer.

Ferran

Anònim ha dit...

Felicitats per l'aniversari! Espero que, al ritme que voslatres dos consensueu, ens regalis molts més posts com els d'aquests dos anys!!

P.S. M'ha agradat que ho hagis celebrat amb un post "a la manera de", quan vulguis segueix la sèrie.
; - )

ea! ha dit...

que sonin els smiths i les olles de la cuina. si sabessin on aniràs a parar dijous...

SU ha dit...

Felicitats!

I ja friso per llegir l'article de Sant Jordi. El del darrer Nadal encara el conservo...

Ja ho deien aquells: "no hay dos sin tres".

SU

Anònim ha dit...

Per molts anys ! Les lectures i les comunicacions i expressions d'aquest blog són un tresor. L'enhorabona i que duri la festa!

Mercè

el llibreter ha dit...

Dos anys, dos premis. Gràcies Subal!
Dijous? Mmm...
Tinc curiositat pel tercer. Com serà? Gràcies, Tina i Ferran, pels ànims.
No em temptis amb això de fer coses a la manera de..., nocomments. No et pensis que no he escrit alguna coseta, però l’original sempre em supera.
Dijous? Mmm...
Vaja, SU, pensava que només el conservava jo! Ja tinc la idea per Sant Jordi. Només em falten els llibres ;-)
Gràcies Mercè. Espero que t’agradi el cava virtual.

—No t’has esperat al matí per llegir els comentaris.
—Tenia ganes que saludessis. Content?
—Sí, molt.
— ...
—I demà què?
—Bé, potser demà passat. Tinc on triar.
—Fes-me quedar bé
—Ho intentaré, com sempre.
—Bona nit
—Bona nit

Tirant al cap ha dit...

Enhorabona, Llibreter, ets gran, molt gran!

Anònim ha dit...

Por muchos años, sí señor, aunque el próximo sea ya un año, menos unos días

Anònim ha dit...

Avanti!!

Q.-

Anònim ha dit...

ha ha! Per fi s'ha escindit i ha postejat-doblat-en-ell-i-en-si-mateix, a la Capote o a la Calac i Polanco! És simpàtic, aquest vailet...
c.

Ferran Caballero ha dit...

Felicitats i per molts anys!

quim roig ha dit...

(Amb paraules de FF)

En qualsevol follia
queda sempre un residu
d'intencionalitat.

Un propòsit.

El vostre humil
lector...

Per molts anys!

Anònim ha dit...

Llibreter: m'aturo, em trec el barret, faig una lleu inclinació, i desitjo que la cosa duri i perduri.

el llibreter ha dit...

Gràcies per venir una estona a la festa virtual. És un honor rebre tants i tan bons lectors durant aquests dies.

Anònim ha dit...

Per molts anys, llibreter. Se't segueix amb atenció. Que duri!

Anònim ha dit...

Felicitats, jove! Un gran bloc. Aprofito l'avinentesa per recordar (segur que els bons lectors ja ho sabeu) que aquest dilluns dia 12 de febrer, a les 19.00 h. tindrà lloc a l'Auditori de La Pedrera una trobada amb Vincenzo Consolo, l'autor de l'excel·lent novel·la "El somriure del mariner inconegut", que l'insigne Alexis Eudald Solà havia traduït gairebé en la seva totalitat quan el va sorprendre la mort. Consolo és considerat un dels grans autors italians vius, i aquesta cita del dilluns és també un homenatge al seu traductor. Hi haurà lectura de fragments a càrrec de J.M. Flotats.

Anònim ha dit...

Que sigui per molts anys, desconegut i sempre interessant amic Llibreter!!
JJI.

el llibreter ha dit...

Gràcies! Em prenc les vostres paraules com una bona dosi d'ànims per lluitar contra un virus que segons Panda no tinc.

Salutacions cordials.

Anònim ha dit...

Moltes felicitats!!!