dimecres, d’abril 13, 2011

Premi Exhaurim-lo! 2011: Primavera, estiu, ectètera, de Marta Rojals

. dimecres, d’abril 13, 2011


Quin hauria estat el llibre guanyador del Premi Exhaurim-lo! 2011 si l’entusiasme de l’Artista Abans Conegut com Subal Quinina no m’hagués encomanat les ganes de llegar Primavera, estiu, etcètera? No ho sé, però sé que és el títol que millor s’ajusta a les bases improvisades l’any passat. I sobretot sé que aquest llibre m’ha donat moltes alegries, llegint-lo i recomanant-lo, i el premi és la millor mostra de gratitud que se m’acut per tornar-li una mica d’aquesta alegria a l’autora. De manera que, benvolguda Marta Rojals, moltes gràcies!

Pel que fa a la deliberació del jurat unipersonal, he vacil·lat en el punt b de les bases: “Es tindrà en compte que, per raons òbvies, el tiratge no sigui gaire alt”, perquè el llibre compta amb edició digital, com altres candidats, fet que el converteix en tècnicament inexhaurible. Potser per a la propera edició em plantejo eliminar o modificar el punt b, si és que tot plegat es manté. De moment, com que la demanda de llibres digitals és molt escassa, la vacil·lació ha estat fortament contrarestada pel punt c.
serà indispensable que hagi estat recomanat a la llibreria i que hagi estat la causa d’almenys dos agraïments per part de lectors omnívors.
el nombre d’agraïments de lectors omnívors supera amb escreix els dos que s’hi exigeixen, i de fet ha estat en aquest punt que s’ha produït el rampell intuïtiu imprescindible emetre el veredicte. 

Proclamo per tant, amb la solemnitat que correspon al premi literari més petit de Catalunya, que el llibre guanyador del Premi Exhaurim-lo! 2011 és la novel·la Primavera, estiu, etcètera de Marta Rojals i faig una crida local però universal a comprar-lo massivament abans i durant la diada de Sant Jordi amb el propòsit d’exhaurir-ne l’edició. 

Aprofito l’ocasió per recordar-vos que encara som a temps d’exhaurir, també, el guanyador de l’any passat: Males companyies, de Marc Cerdó.

15 comentaris:

Allau ha dit...

Un premi molt just. Llàstima que la recomanació m'arriba tard: l'he llegit i l'he fet llegir a mitja dotzena de persones (i no sóc llibreter!)

L'Espolsada llibres ha dit...

Totalment d'acord! A la llibreria ja fa dies que el fem córrer!

Salvador Macip ha dit...

Et farem casa aquest any també (tot i que hi havia un altre candidat que jugava a una lliga molt superior que tota la resta, possiblement fins i tot que el guanyador).

Unknown ha dit...

A mi em passa com l'allau: llegit i recomenat...
M'hauré de mirar la llista de finalistes a veure per quin altre em puc decidir :)

Rita ha dit...

Jo també: llegit i recomenadíssim!

Alguna alternativa? ;)

matilde urbach ha dit...

Porto col·locats deu exemplars, que jo en tingui notícia (i no sóc llibretera!).
[Benvolguda Rojals, si llegeixes això, sàpigues que no estàs obligada a res. Ha set un plaer!]

Biel Barnils Carrera ha dit...

Felicitats a la Marta Rojals. I ara a exhaurir-lo!

gomet ha dit...

oh, yeah!

el llibreter ha dit...

Gràcies, Mr. K

Res no impedeix, Allau, comprar-ne alguns exemplars més, sempre en funció de les limitacions pressupostàries i retallades estructurals que un hom s’hagi vist obligat a aplicar sobre l’economia familiar.

Com l’any passat, Espolsada, un apunt al teu blog ha estat important per determinar el llibre guanyador, tal com estipula el punt d de les bases: “Serà indispensable també que hagi gaudit de la complicitat d’altres col•legues”. Val a dir que tot xerrant amb col•legues d’altres llibreries constato que el llibre els està agradant molt.

Moltes gràcies, Salvador. Les bases són les que són: també he recomanat els altres llibres a la llibreria, no et pensis, i d’altres que encara no he comentat com el darrer de l’Eduard Márquez, però des del començament Primavera, estiu, etcètera ha suscitat converses i agraïments que alimenten la meva passió per l’ofici.

Eulàlia, Rita: com dic a l’Allau, res no impedeix regalar-lo a tort i dret. Per sort, aquest Sant Jordi també estarà ple de llibres bons, i d’alternatives no en falten!

Matilde: deu exemplars és un molt bon començament! Endavant! ;-)

Moltes gràcies, Biel! No saps com m’alegra el teu comentari!

Let’s go, Gomet!

Puigmalet ha dit...

L'estic llegint i gaudint de fa temps. Aprofitarem per regalar-lo ara que toca!

el llibreter ha dit...

M'alegra molt que t'agradi, Puigmalet. Ep! però no regalis el mateix exemplar ;-)

Salutacions cordials.

SU ha dit...

Txeic, encantada amb la teva iniciativa, Llibreter!

Estic tan enganxada a "Primavera, estiu, etcètera" que només se m'acut una pregunta: on signarà llibres la Marta Rojals per Sant Jordi? Jo hi aniria i l'adoraria...

Salut i bons llibres (quina bona ratxa que porto, marededeusantíssima!).

SU

el llibreter ha dit...

Una alegria més per culpa d'aquest llibre! Moltes gràcies!

No sé on signarà, però quan arribi el Gran Dia segur que no et resultarà difícil trobar-la.

Salutacions cordials.

Anònim ha dit...

Marta Rojals no existeix, o almenys és un pseudònim. No signarà enlloc. Si no, al temps.
A.

Eulàlia ha dit...

jo le comprat i l'he llegit......i tambe l'he recomanat...Gracies Marta