dissabte, de juliol 25, 2009

Estiu

. dissabte, de juliol 25, 2009

Dilapidar el temps estès al sol i narcotitzat amb l’olor d’herba humida i el contrapunt constant del xipolleig de petits i grans. Pensar que aquí hauria de trobar un bon pretext per parlar d’Un estiu al llac d'Alberto Vigevani, una immersió en els dubtes d’un nen que creix fins que es troba en una edat que seria una mena d’enlloc: Nen? Noi? Preadolescent?

O també per comentar alguna cosa d’ El sec i l’humit, l’assaig de Jonathan Littell que li va donar llengua per escriure Les benignes i que m’hauria de servir per recordar LTI de Victor Klemperer. Però és estiu, els llibres s’apilen per llegir-los a la fresca, a la piscina municipal, al balcó, al tren, a l’estudi, de nit, amb les finestres obertes i l’airet que vetlla la lectura.

Fa mandra engegar l’ordinador si no és per llegir, perquè a l’hora d’escriure em distrec amb la improvisació de plans de vacances, amb el cap de setmana a la masia d’uns amics, amb una estrena de cinema o de teatre, amb la platja, o amb una novel·la de Sergio Bizzio que em té fascinat i que ha aconseguit ajornar un dia La confesión, de César Aira, després de la sorpresa de Rabia i del trepidant desencís de Realidad. Em refereixo a Era el cielo i el virtuosisme per recrear les modulacions de la intimitat.

O als llibres que encara esperen un comentari: els brutals —La zona de Sergei Dovlàtov, La maravillosa vida breve de Óscar Wao de Junot Díaz, De fems i de marbres de Francesc Serés—, els fils —Llunari de Josep Lluís Aguiló via Josep Lluís Aguiló, El bala perduda de Kurt Vonnegut via Doblàtov, Sense re sense remei de Pepe Sales via Martí Sales, Mitologías de invierno / El emperador de Occidente de Pierre Michon via la Literatura—, els...

Etc.

6 comentaris:

Roser Caño Valls ha dit...

Hola! Ja veig que ens poses deures per a llegir aquest estiu! Els lectors empedreïts no podem abandonar mai els llibres ;)

Gràcies pels consells!

Salutacions i bon estiu!

Unknown ha dit...

L'URL de Bons livres bons amis
http://bonslivresbonsamis.over-blog.com/

Bones lectures

el llibreter ha dit...

Deures? No, no, Arlequí: que hores d'ara tothom ja deu haver improvisat la planificació de lectures estiuenques!

Gràcies Sani!

Salutacions cordials.

L'Espolsada llibres ha dit...

Gràcies per enllaçar-me! Jo també sóc un mar de dubtes a l'hora de triar que poso a la maleta... els teus comentaris segur que m'hi ajuden.
No t'oblidis de Los días contados, de Miklós Bánffy.
Bones vacances.

Olga ha dit...

P Michon el vaig descobrir gràcies a tu llibreter, i em té fascinada!!

el llibreter ha dit...

Tothom parla molt bé de Los días contados, Espolsada. És la gran aposta d'Asteroide, de manera que caldrà tenir-la en compte!

M'alegra molt que t'agradi Michon, Olga. Darrerament he rellegit algunes pàgines de Vidas minúsculas i me l'he reservat per llegir-lo nou.

Salutacions cordials.